Procesul de peer-review

Timp estimat:

2 h / 2 h 30 min

Dacă …

Dacă te regăsești în afirmațiile de mai sus, te așteptăm la cursul Procesul de peer-review pentru a pune practica în teorie! 🙂

Despre

Procesul de peer-review

Procesul de peer-review reprezintă al doilea modul al proiectului Masterclass Enformation. Este cursul la care descoperim în mod practic cum decurge evaluarea unui manuscris și, mai ales, care sunt beneficiile tale, ca autor, în acest demers. Știm că fiecare cercetător are stilul propriu de scriere și de explicare a rezultatelor obținute în urma activității de cercetare. De aceea, în cadrul acestui modul încurajăm păstrarea și perfecționarea propriului tău stil, oferindu-ți repere de urmat și de adaptat pentru a deveni mai bun și mai clar în transmiterea informațiilor dorite. Totodată, te atenționăm asupra celor mai frecvente greșeli și îți semnalăm aspectele pe care nu se pune suficient accentul, de multe ori fie din grabă, fie din lipsa unui conținut complet și adecvat al ghidurilor pentru autori publicate de reviste. Procesul de peer-review îți propune o discuție interactivă, între autori și formatori, și îți prezintă concret studii de caz, exemple reale de articole academice care sunt analizate exhaustiv pe durata cursului. În plus, te încurajăm ca pe parcursul desfășurării modulului să contribui activ, aducând în discuție propriile exemple de scriere – titluri, abstracte și cuvinte cheie – pentru a-ți putea furniza sfaturi personalizate.

De ce să participi la

Procesul de peer-review

Știi deja că acceptarea publicării unui articol de către o revistă academică de top depinde de mai mulți factori, nu doar de rezultatele cercetării prezentate în manuscris și de valoarea adăugată adusă lumii științifice prin realizarea acestuia. Este binecunoscut faptul că, așa cum fiecare cercetător are propriul stil de scriere și de comunicare, așa și fiecare publicație are un set de cerințe unice, uneori evident menționate, alteori intuitiv stipulate. În acest sens, în cadrul modulului despre Procesul de peer-review, ne-am propus să îți dezvăluim toți pașii pe care îi poți face, în calitate de autor, pentru a-ți crește șansele ca manuscrisul tău să fie citit în întregime și selectat spre publicare. Printre elementele cheie se află aplicarea unui set concret de recomandări – pe care îl descoperi complet la curs – în vederea realizării unui material științific de succes și înțelegerea clară a procesului de evaluare a unui articol academic. Astfel, toate îndrumările noastre pot fi adaptate de fiecare participant și integrate efectiv în activitatea desfășurată.

Ce afli dacă participi la

Procesul de peer-review

Speakerii modulului